Olivier van Beemen

Olivier van Beemen in Sierra Leone

Olivier van Beemen (1979) bijt zich sinds vijf jaar vast in Heineken. In Heineken in Afrika om precies te zijn. Hij publiceert daarover in onder meer NRC, Le Monde, De Correspondent en Follow the Money. Het onderwerp heeft hem dermate gegrepen dat hij er eveneens op hoopt te promoveren, bij politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Eerder was Van Beemen correspondent in Frankrijk voor gerenommeerde Nederlandse en Belgische kranten en tijdschriften, zoals Het Financieele Dagblad, Elsevier, Knack, De Tijd en Het Parool. Hij schreef de boeken In Parijs (2009), Heineken in Afrika (2015) en Bier voor Afrika (2018). 

‘Olivier van Beemen is een journalist van het beste soort: gedreven, oneindig nieuwsgierig en niet tevreden totdat hij ontdekt heeft hoe het echt zit.’ Bas Heijne (NRC)

‘Olivier van Beemen is de horzel van bierbrouwer Heineken in Afrika. Dat doet de onderzoeksjournalist zo goed dat het bedrijf heeft besloten in godsnaam dan maar opening van zaken te geven.’ Wim Bossema (Volkskrant)

Advertenties