Recensies en reacties

Die ballon [de populaire gedachte dat het streven naar een betere, gezondere en duurzamere wereld het beste kan samengaan met commerciële belangen] wordt ook doorgeprikt in het boek Heineken in Afrika van onderzoeksjournalist Olivier van Beemen. […]
In zijn doorwrochte boek laat Van Beemen zien dat ook bij Heineken de idealen volledig ondergeschikt zijn aan het winstbejag, dat er graag goede sier voor de buitenwereld wordt gemaakt met bar weinig, en dat de Afrikaanse welzijnsverbetering waarover Heineken en Rutte voortdurend tetteren, in werkelijkheid wellicht niet heel veel groter is dan het truffelgehalte in de pasta van de Aldi.
Bas Heijne, NRC Handelsblad, 12 december 2015

Een geweldig boek, dat zeg ik alleen als ik een heel mooi boek in handen heb en gelezen heb.
Paul van Liempt, RTL Z

Ik heb dit boek met rode oortjes gelezen en er net zoveel plezier aan beleefd als aan Congo van David van Reybrouck.
Ton Dietz, directeur Afrika Studiecentrum in Leiden

Heineken in Afrika is een must-read voor iedere ondernemer of manager die in Afrika actief is of wil worden en voor een ieder met interesse in business-ethische vraagstukken. Omdat het gebaseerd is op live cases is het een van de meest waardevolle managementboeken die ik in tijden heb gelezen.
Rob van Nes, recensie op managementboek.nl

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s